8/25/09

Win 7 problem

While Ive been one of the lucky ones that have suffered minimal damage due to the CE2 change in Entropia, Ive found my computer has other issues.

Since I got my new comp I decided to try out Win 7 on it, and its started doing something strange. When booting the computer the screen starts up as normal, until windows is finished loading and I can see my desktop, then it goes black and says "no signal detected!". After which I try rebooting the screen a good dozen times. Either that works or it doesnt and I have to reboot the comp (and pray meanwhile). If it does work, then I go in to Screen Resolution, and voila... there's another Generic PnP screen detected. Sometimes 2 extra screens detected, whereas one of them are in use.

Thing is, I dont have any other screens.
So I change the settings to only one screen being used and that fixes the problem until the next time I boot my comp. 

What an annoying problem! Anyone have a fix?

2 comments:

Kresjah said...

Min maskin "lider" av det samme problemet. Så klart finnes det nok en ordentlig måte å fikse det på, men noen informasjon om det har jeg ikke klart å finne selv. Det eneste jeg har er en midlertidig løsning... som forutsetter at du har et skjermkort med to utganger.

I bunn og grunn, sett skjermen i den andre kontakten. Start opp i sikkerhetsmodus og se om du får stilt inn oppløsningen før du starter maskinen på nytt.

Som sagt, har det samme problemet selv (dog på Vista), og finner ingen annen løsning på det enn å formatere hele skraphaugen. Har du ikke to utganger på skjermkortet, da sitter du vel egentlig fint it det. :\ Du kan evt. prøve å installere driverne for skjermkortet på nytt, men tviler på det går.

Grunnen til at det begynte her var at alle nyere Source spill (Orange Box og nyere) har til vanlig en høyere oppløsning enn skjermen min klarer å vise. Vanligvis sørger jeg for å stille dette inn på forhånd før jeg starter spillet første gang, men hender at det går i glemmeboken, og da holder det vanligvis med en restart... men sist gang endte det opp med å bli som du skrev.

Håper det hjelper deg noe på vei i hvertfall.

Hanne // Skam said...

Takk :)

Jeg har satt skjermen i den andre kontakten, den "tynne" som jeg ikke husker hva heter (uh, nerden min er ikke våken) selv. Men det funket ikke mer enn en reboot, så var det tilbake til samme problemet.

Men nå har det skjedd noe merkelig noe. I går installerte jeg gamle drivere til gfxkortet mitt, men det virket ikke å funke når jeg rebootet. Derimot så skiftet jeg ikke tilbake til de nye driverne igjen, og nå virker problemet å ha løst seg. Så om det var driverne, eller om det er Win 7 som fucker med hodet mitt er jammen ikke godt å si.

Formatering tror jeg ikke skulle ha så mye å si, maskinen er jo splitter ny, ikke en uke engang, og jeg hadde så vidt installert noe annet enn drivere og Opera :)

Men igjen, takk for hjelpen!